martes, 31 de octubre de 2023

ÉS TOT UN MISTERI

  Vinc a aquesta oficina des de fa uns quants anys. Sempre hi ha feina, encara que procuro treure-me-la de sobre el més ràpid possible, ja que la tinc per la mà. Després aprofito per pensar amb això i allò altre. Sovint invento capítols de novel.les que algún dia escriuré. De fet, podria escriure, tinc certa facilitat. Però en les meves estones lliure prefereixo passejar prop del riu, beure llet amb Cola-cao (i un parell de dits de ginebra) i preparar-me pels últims instants de la vida. Que no sé quan serà, tant potser d'aquí una hora com d'aqui (com a molt) uns treinta anys. Perquè com deia Sòcrates viure és preparar-se per de la mort.

  No tinc gens de pressa per anar-me'n d'aquest món, però hi ha que està preparat. Un cop mort s'acaba tot d'entrada. Però mai se sap.

Clar que, d'altra banda, viure és tot un misteri.

  Un va vivint. Adquireix esperiència. Fa amistats. Té amors, amants. Però viu sol, sempre sol, malgrat tenir familia, decedència (o intens de decendència). Té bona o mala sort, o totes dues...

  De fet tothom està sol, atrapat en un cos. Un cos de fang i aigua. I por molta experiència i coneixements que es vagi adquirint al llarg de l'existència, ningú sap explicar que fem realment aquí. Què és tot això, si tot plegat té sentit la vida (o no fa falta que tingui un sentit, pot tenir més d'un, o no pot tenir cap). Si hi ha vida abans de la mort, que podria ser que sí...

  Més d'un em dirà que potser em menjo massa el coco. I és veritat, però no estic gens amargat. És més, em sento molt vital i procuro llaurar i repartir alegria per allà on vaig, precisament perquè tot és bastant confús...

  I sort que tot és confús, sino viure seria insoportable. Que de fet, a vegades ho és. Però un sempre es pot inventar de nou. Imaginar que és un altre, i adquirir noves costums. Costums que, per altra banda, acabarant sent les mateixes tonteries.

   I ara si em desculpeu, ja és l'hora de plegar. Si, en el fons no em puc quexar. Bé, si que em puc queixar, però ara s'ha fet tard i l'autobús arriba.


Dani T. D. 31/10/2023

No hay comentarios:

Publicar un comentario

SOSPECHOSAS INTELIGENCIAS

 Se sospecha que antes  de la inteligencia artificial  ya había  inteligencia artificial. Dani Torrat, 2024