lunes, 29 de noviembre de 2021

DE RETORN A BARCELONA


    L'Ave m'estava portant a Barcelona, després d'una semana descobrint Madrid.  
    M'havia fascinat la ciutat, a estones semblava que estava Barcelona, Lisboa o el mateix Hospitalet del Llobregat, la meva petita patria. Encara que a mi les pàtries me la porten bastant fluixa. 
  Madrid és una gran ciutat plena de historia i cultura, com totes les gran ciutats. En el parc del Retiro em vaig sentir com a casa. Ben lliure, amb ulls de nen que cerquen noves aventures Clar, que quatre dies no son suficient per decobrir una ciutat. I de pas, mai s'acaba descobrint res del tot. La vida és una recerca diària que mai té fi. 
  Un amic m'havia acullit a casa seva a Getafe, i des d'allà cada dia agafava un tren cap a Atocha. Un cop allà em desplaçava caminant cap al Prado, el museu reina Sofia, el Tyssen, el Par del Retiro....
  També em vaig trovar amb un altre jo. Un jo viatger que no era d'en lloc i alhora era de tot arreu. Em vaig adonar que havia de vitjar més.
 

Al Prado em vaig topar amb Goya, Velázquez, Fortuny, Murillo...
Especialment em va impresionar Goya. La seva época més fosca. Concretament el quadre la Romería de Sant Isidro em va captivar. Em va impressionant tard que en  un momento vaig pensar en robar el quadre, no sé com ho faría, però potser amb una mica de sort em sortiría amb la meva. Però com no com portava el material adecuat per xoriçar el quadre, vaig abandonar la idea. 
  En el Reina Sofia vaig veure el quadre el Guernica d'en Picasso. Curiosament no va ser la pintura que em va impresionar més, potser perquè, d'alguna manera el Guernica ja el tenia massa vis. Vés a saber. Per sorpresa meva em vaig trovar amb cal.ligrames de Joan Salvat Papasseit,i em vaig sentir a dos pams de terra: ESCUPIU A LA CLOSCA PELADA DELS CRETINS!

   Tornaré a Madrid, a Lisboa i a Venecia. Aniré a Granada, a Cadiz, a Roma, a Paris, al Cairo. Redescubriré Barcelona, L'hospitalet del Llobregat, Tarragona, Altafulla....
 La vida és un viatge cap a no sé quina estació. 
  Ara us he de deixar, Vaig a fer-me de nou la maleta. Dublin m'espera amb Joyce y Beket en una interessat taverna.


Dani T.D. 29/11/2021


No hay comentarios:

Publicar un comentario

SOSPECHOSAS INTELIGENCIAS

 Se sospecha que antes  de la inteligencia artificial  ya había  inteligencia artificial. Dani Torrat, 2024