lunes, 14 de enero de 2019

EN EL MERCAT DE SANT ANTONI

Resultado de imaxes para el mercat de sant antoniRemenant llibres en el Mercat de Sant Antoni
un diumenge al matí,
el temps s'atura tot inventant un
nou espai galàctic amb infinites dimencions,
més enllà de la rutina
de l'estúpid engranatge d'existir.

Trec el nas per aquí i per allí.
Mira, aquell de la Roig
o aquest altre d'en Terenci 
mentre un del Gomez de La Serna em fa senyals
per que me l'endugui cap a casa.

ÒNDIA, un disc d'en Pink Floy
  i has vist el director d'en Periòdico?
Mentre el Capitán Trueno
i l'Agustín Goytisolo
s'en van a fer el vermut,
doncs ja toca.

La memòria es dispersa
tot evocant olors i desitjos,
pàgines inoblidables,
poemes per burlar els barrots de la medicritat més llafiscosa i gris.

Goita, un fotograma de La Tentación Vive Arriba,
mentre al costat descansa un tractat del mateix Maquiavel.
Una portada de La Muchacha de Las Bragas de Oro
em pica l'ullet des d'una cantonada,
mentre tres llibres d'en Paul Auster
em pregunten per tu
i em donen records.

Després em dóno una capa
de vermut
de dalt a baix,
i somnio ben despert
al comprovar un cop més que
segurAment
 l'autèntica vida
   tan sols es troba en els llibres
i en temples com aquest del Mercat de Sant Antoni.

Per cert he vist
al mateix Edgard Allan Poe
conviant cromos amb un tal
Pere Calders,
mentre em saludava
la mateixa Madame Bovary.

Resultado de imaxes para el mercat de sant antoni
                                        .Dani T. D, 14/1/2019.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

UN MOMENT, QUE M'ESTÀN TRUCANT.

 A vegades m'aixeco del llit ben mort, i mort vaig a treballar perquè cal fer alguna cosa per guanyar-se el pà. I mort quedo per anar a ...