Dani T.D. 12/2022
Poesía, pinturas, reflexiones, aforismos, y demás historias... en castellano, catalán, y otras idiotas (perdón, idiomas) Por Dani Torralba Devesa, un inconsciente que no quiere dejar de soñar bien despierto hasta el final (si hay algún final, claro)
sábado, 31 de diciembre de 2022
FLOTANTS PROMESES
promeses sense gel,
promeses repetides,
promeses per fascicles.
El món dóna voltes
al voltant d'una gegant
llimona,
cada volta és un any,
dotze mesos de noves
promeses.
Noves promeses reciclades,
ja que el pati està com està.
Noves promese renoves
per la pròxima volta
a la gegant i flotant llimona.
Flotants promeses
que estàn en l'aire
tot buscant
alegria, pau i amor.
Dani T. D. 31/12/2022
jueves, 29 de diciembre de 2022
TIEMPOS VIOLENTOS (¡Parar el mundo que me bajo!)
Todavía hay guerras, religiones FANÁTICAS que imponen su ley agrediendo y anulando a las mujeres, hombres que asesinan a sus parejas, hambre en las clases más vulnerable....rencores de clases...
miércoles, 28 de diciembre de 2022
VIVIENDO DESDE LOS ESCENARIOS
Hubo una época, ya algo lejana, que cada dos por tres me subía a un escenario para hacer una pequeña función. Normalmente eran textos que medio escribía y medio improvisaba.
El escenario me gustó desde el principio. Enseguida lo reconocí como mi verdadero hogar, nación o como lo queráis decir. Es como cuando descubrí la lectura o la contemplación.
Llegué a tener un éxito discreto, con la posibilidad de ganarme la vida con ello.
Ahí arriba me metía en la piel de un otros yoes, que nada tenían que ver con egos prefabricados para la supervivencia más mediocre.
Cada vez que subía a un escenario, decía el texto que me había aprendido. Era otro sin dejar de ser yo: dejando de ser uno mismo para ser con más autenticidad. Por mis venas notaba, desde el escenario, que la vida era más vida. Que por un espacio de tiempo de una hora y media todo tenia sentía. Me desnudaba sin dejar de ser máscara, una máscara de actor.
Pero sólo era comediante los fines de semanas, y alguna noche en que me llamaban de algún sitió. Por el día iba a trabajar a una oficina ordenando facturas, cogiendo teléfonos y confeccionando estadísticas y otras tediosas informes.
En aquella época vivía de alquiler con una chica que tocaba el violín y escribía cuentos para niños. Oficialmente (que palabra más horrible) no éramos pareja, sólo compartía piso y su alquiler. Pero en un en ciertas ocasiones compartimos algo más. Nos lo pasamos muy bien, y reímos mucho. Pero Sara era tan libre como yo y, no quisimos forzar situaciones más allá de cierta complicidad y armonía. No se si se me tiende. Aunque a veces la echo de menos, porque era una persona maravillosa.
Fueron casi cinco años de vida loca, libre y bohemia. Vivía el presente. Me imaginaba viviendo de mis espectáculos. Tenía muchas ideas sobre monólogos. Algunas las escenifiqué.
Sobre el escenario me lo pasaba genial, y más cuando el público reía. Hacer teatro es la hostia, no hay nada igual.
Luego toda acabó. Quizás me entró miedo, yo qué sé. El caso es que Sara se fue junto a los monólogos, el teatro y la bohemia.
Ahora tengo 52 años. No me he casado, sigo currando en la misma oficina y en mi tiempo libre paseo, leo y sueño bien despierto. Y aunque descubrí hace tiempo que uno no deja de actuar en la vida ordinaria, a veces siento que todavía estoy en un escenario haciendo reír con mis ocurrencias más disparatadas.
Si algún empresario teatral lee este texto por casualidad que me llamé y hablamos.
Dani T. D. 28/12/2022
DÍAS, DÍAS Y MÁS DÍAS
Días codificados,
días envenenados,
días que duran años,
días mal cocinados,
días bien bebidos,
días que se mueren de sueños,
días húmedos,
días con miedo en el cuerpo,
días que ni pintados,
días para el olvido,
días para el recuerdo,
días que se dejan escritos,
días medio leídos,
días tediosos,
días miedosos,
días amados entre tus ojos,
días vividos,
días para soñar bien despierto
hasta el fin.
Dani T. D. 28/12/2022
LA VIDA TODAVÍA...
martes, 27 de diciembre de 2022
LLISTA DE NOUS O VELLS PROPÒSITS
Havia fet una llista, una llista com cada any, una llista mental. En principi, s'havia proposat escriure-la sobre el paper. Però finalment, com sempre passa...
potser per mandra d'agafar el boli i anar apuntant en una llibreta:
Nous propòsits pel nou any:
-fer exercici
-ser més positiu
-deixar la cervesa (o no deixar-la gaire lluny, per si de cas)
-escriure a la fi un llibre, reunin tots els contes, poemes i demès tonteries. Per què? Si hi ha molt idiota escribint professionalment. I jo no sóc menys idiota.
-trucar més els amics i fer-ne de nous, mai és tard.
-canviar de feina
-apuntar-me al gimnàs
-riure més, molt més. Començant per un mateix.
-comprar-se una cavana front la platja
-demanar cita al metge de capçalera, convé fer-se un revisió de dalt a baix. Collons tito, que ja passes de la cinquantena, i no ets cap adolescent! Encara que a voltes...
-demanar de sortir a la Laura (a veure si ens casem, ja tens una edat xaval, i mai és tard. Encara respires. I la Laura et dirà que si. O no. Em sembla que viu amb algú, o està separada? Bé, jo què sé! La qüestió és fer alguna cosa. I això ja comença a refredrar-se. Encara que no convé precipitar les coses...)
-seguir fent la Primitiva
-atracar una entitat bancaria
-fer-se rodamon -i si pot ser de luxe-
-Fer-se polític o xoriço professional
-tornar a fer monòlegs al final de la Rambla
-fer ganxet
-aprendre àrab, basc o xinès
-anar plantejant-se el suïcidi? La vida, en molts espectes, ja no dona més de sí. I abans que arribin els problemes millor potser posar remei com en Gabriel Ferreter. Però ficar-se una bossa de plàstic al cap, vols dir? I quina mena de bossa? De la brossa? Del Corte Inglés? Del Caprabo? A més, jo no estic tan deseperat. Bé a vegades em poso tonto, i ho engegaria tot a pastar fang, però matar-me? Quina mandra. A més no es tan fàcil? I si no surt bé? Em tancaran el psiquiàtric, farè teràpia...Total...el temps ara em passa volant i, el millor que es pot fer es pendre-s'ho tot en conya, encara que sovint la realitat és tan filla de puta...
La llista continuava.
Però després de les festes, aquells nous propòsits es van anar oblidant mica en mica sobre la tauleta del rebedor de casa. Les coses podien esperar una mica, es deia en Joan mentre teclejava l'ordinador sord de l'oficina.
L'any prometia, com tots, en principi, Encara que finalment la mediocritat del cada dia s'acabaria instal.lant als mateixos recons de sempre. Abans però, haurà tret una mica la pols, més que res per higiène i certa comoditat.
Qui sap si aquella llista mental l'acabaria realitzan qualsevol any d'aquest. O potser acabaria sents massa tard. Encara que mai és massa tard...
Dani T. D. 27/12/2022
S'OMPLE I ES BUIDA
la vida entre batec
i sospir;
ensopegant i caminant
el somni de la immediat
realitat
que tampoc és massa,
massa real vull dir.
Es buida i s'omple
la vida entre el somni
i el desig,
mentre el vent erosiona
el camí recorregut
que ja és un bon tros
i, al mateix temps,
no és re de l'altre món.
S'omple i es buida
la vida i la seva mort
que va deixant rastre,
un rastre que s'esborra
camí de l'oblit
més lliure i creatiu.
On finalment potser,
qui sap?....
noves ventures
perfilaran noves realitats,
com no,
impossibles i mortals.
Dani T. D. 27/12/2022
lunes, 26 de diciembre de 2022
EL MISTERI DE LA VIDA
les hores de llum. Dies per aturar-se, reflexonar i fer balanç. Plantejar-se nous reptes, nous somnis, noves sensacions per experimentar, per sentir, per viure.
Clar, que no son temps per a les reflexions. Son temps cada vegada més ràpids que no deixen espai per plantejar-se practiment res. Encara que es interessant fer l'exercici i aturar-se i preguntar-se.
No és fàcil. La vida mai és fàcil.
Un en el fons no sap ben bé què fa aquí, i que és això de la vida, del món.
Això ens porta al misteri de la vida. I aquests dies son perfectes per no oblidar-se del misteri. Del misteri que és aquesta vida.
Dies idonis també per renovar-se i rescatar l'infant que un du dins. I tornar a veure-ho tot amb ulls de nen.
Una vida es composa de moltes vides. I el millor moment sempre és el present.
Dani T. D. 26/12/2022
TAN ESCASA COMO SIEMPRE
felicidad desmaquillada
conquistan los cubos de basura
en los barrios
de los naufragados corazones.
Imágenes de guerra
sofisticada y dosificada
para que el bienestar no sufra
nada o casi nada,
mientras me enciendo una duda
intentando encontrar
algo de claridad.
Y los relojes
siguen inventando el tiempo
con otra vuelta al sol,
mientras la felicidad más desorientada
imagina su propia felicidad.
y se da cuenta
que la imaginación
sigue tan escasa
como siempre...
Dani T. D. 26/12/2022
viernes, 23 de diciembre de 2022
NAVIDAD, NAVIDAD, NAVIDAD.... (me cago en la leche!)
Navidad otra vez, ¡me cago en la leche! Qué felicidad. Cantan los pajaritos. Todo es tan bonito. Bon nadal companys, gràcies! Qué emoción joder! Mientras trabajo se me llena el teclado de lagrimones. Es lo que tiene estas fechas, que regresa la esperanza, el amor y la ternura. Y ves a la gente más relajada, más humana y mucho más cercana. Compañeros de trabajo que apenas te saludan en el día día, en estas fechas tan señaladas, te sonríen y con golpecitos en la espalda te preguntan qué como estas? Y uno no se siente tan sólo, porqué ya es Navidad, y no tan sólo en el Corte-Ingles.
Las calles están bonitas. Bien iluminadas. Y uno va saludando mientras pasea y se dice que ojala fuese nadal tots els dies. Hostias, nada más de pensarlo lloro de la emoción. Incluso las noticias de la guerra parecen más esperanzadoras. Parece que se lancen menos bombas, y las que explotan apenas hacen daño. Las pateras que cruzan el mediterraneo con gente en busca de una vida mejor, van adornadas con luces navideñas. Y sus pasajeros vienen cantando alegres porque es Navidad. Da igual que estén muertos de asco y de hambre porque al fin Europa les acogerá con espiritú solidario. Encontraran una vida mejor con unos trabajos muy bien pagados. También parece que estos días el Congreso de los Disputados, los miembros allá reunidos, se entienden entre ellos y aprueban leyes más conciliadoras. Y se dan la mano prometiéndose que trabajaran más por la gente y se dejaran de gilipolleces, de comisiones y se rebajaran el sueldo. Los narcotraficantes, por su parte, llevaran turrón y nieve pura a la policía. Y la policía por su parte, estará más receptiva y feliz, y ara la vista gorda, porque es Navidad. Y al fin el rey dejará de hacer el Borbón, y se hará republicano.
Ves que las cosas cambiaran. Que la peña reflexionaremos más, seremos más comprensible los unos con las otras. Y el amor y la humanidad reinaran. Y el Papa de Roma se tendrá que retirar a bailar tangos (¿con tanga?), pues la riqueza que hay en el Vaticano al fin será repartida entre la gente más pobre del planeta. Y los más ricos darán parte de su riqueza a los más necesitados. Y al fin reinará la Paz.
Ostras qué bien! Y es que no hay nada como la Navidad ¡Me cago en la leche!
Dani T. D. 23/12/2022
jueves, 22 de diciembre de 2022
QUASI TOT ÉS MENTIDA
en aquest món,
en aquesta vida
feta de desfets
entre la tendresa
y la decepció.
Quasi tot és mentida
en aquest món,
en aquest univers
que fuig
entre fotons i alegries,
entre ensopegades
i orgasmes.
Quasi tot és mentida
en aquest paradís,
en aquest infern
ple d'injusticies
que es justifiquen
per enriquir-se
sempre els mateixos
criminals i
fantasmes.
Dani T. D. 22/12/2022
miércoles, 21 de diciembre de 2022
SU PARTICULAR REVOLUCIÓN
Desde muy joven, no le entusiasmaba la Navidad. Cuando llegaban estos días tan señalados, se ponía algo melancólico, y se sentía vacío. Pensaba que la felicidad impuesta siempre llevaba consecuencias nefastas para el alma.
Detestaba el ambiente navideño que se filtraba por todos los sitios, en todos los rincones, en todos los lugares... Impregnado de hipocresía barata....
El caso es que, de algún modo le fastidiaba sentirse así, pero no lo podía evitar.
Y es que cada año igual: demasiadas compras, demasiada comida, demasiada bebida, demasiado desperdicios, demasiadas felicitaciones bacías por dentro que no sabían a nada.
Claro que, tampoco era cuestión de amargarse la vida. En aquellos días aprovechaba, se encerraba en una habitación y escribía textos como este, por ejemplo. Más que nada, para desahogarse y no caer en la tentación de hacerse terrorista y empezar a poner bombas en los centros comerciales y comidas navideñas. Pero era una persona pacifista y le daba pereza llevar el odio navideño a sus últimas consecuencias. Y pensó que, total para unos cuantos días, no vale la pena gastar tanta energía. Valía más aprovechar para escribir, leer meditar, estudiar a Platón o a Buda, hacer el amor, jugar a vivir...
Se supone que en el día de Navidad se celebra el nacimiento de Jesús, el hijo de Dios (eso dicen). Y de paso, un gran revolucionario que pregonaba paz, armonía y amor entre las personas. Todo cosas buenas que no tienen nada que ver con las fiestas navideñas cada vez más consumistas y vacías.
Dani T. D. 21/12/2022
DE PRESSA EL TEMPS
massa de pressa
el temps passa
i se'n du la vida.
La vida, que en prou
feines se sap
què és i de què va.
De pressa el temps transita,
transita sense massa
compassió, sense
saber gaire on va.
Quin és el seu sentit,
suposant que hi
hagi algún sentit.
Però això ja és
un altre poema.
Dani T. D. 21/12/2022
martes, 20 de diciembre de 2022
UN GRAN ESCUPITAJO
ya se están secando al sol,
mientras el deseo se estrella
en un coche
al compás de un desafinado si bemol.
Las prisas disuelven la magia
de la vida
que se consume en las compras
navideñas sin control ni medida,
maquillando la ansiedad sin perder el
compás.
Y al fin, no hay de nuevo
nada bajo el sol.
Los días se despeinan sin más.
mientras el mar ya es una gran bolsa del Corte-
Inglés, y el Futuro un gran escupitajo en la pared.
Dani T. D. 20/12/2022
lunes, 19 de diciembre de 2022
ROSTRES DE NINGÚ
cap a la buidor
més establerta,
sota la llei
dels més mediocres
y salvatges mandataris.
Guerres que mai s'acaben,
països que ofeguen la llibertat,
festivals de pilota-peu
que tapen la violència
més inhumana.
L'espectacle
torna a començar
per enèsima
vegada...
Passeu petits i grans,
dones i homes del cap dret,
bèsties i d'altres criatures...
Passeu i gaudiu
d'aquest còsmic espectacle
que no té fi,
i justament acaba de començar
per enèsima vegada.
Dani T. D. 19/12/2022
domingo, 18 de diciembre de 2022
sábado, 17 de diciembre de 2022
viernes, 16 de diciembre de 2022
PURA PROPAGANDA
se pone triste,
a veces la felicidad
se aburre.
A veces la felicidad
no sabe reír,
a veces la felicidad
no se reconoce.
A veces la felicidad
es antipática.
a veces la felicidad
se hace insoportable.
A veces la felicidad
viene adulterada,
a veces (y no sólo a veces) la felicidad
es pura propaganda.
Dani T. D. 16/12/2022
jueves, 15 de diciembre de 2022
¡SOBRAN MAMONES!
sobran políticos,
sobran sacerdotes,
sobran chorizos.
Falta educación
falta buen humor,
falta humanidad,
falta empatía.
Sobra violencia,
sobran banderas,
sobran guerras.
sobran militares.
Falta cultura,
falta convivencia,
falta alegría,
falta amor,
sobretot amor.
Sobran sermones,
falta libertad,
sobran mamones,
falta magia.
Dani T. D. 15/12/2022
PALAUS D'AIGUA
Palaus d'aigua
inventa la pluja
entre els carrers
de la ciutat torta.
La ciutat
de les preguntes
ofegades
entre les cantades
de la soledat
més amagada.
Mentre et recordo
des d'aquesta oficina
naufragada, quan
una pluja discreta
dissenya
palaus d'aigua.
Dani T. D. 15/12/2022
miércoles, 14 de diciembre de 2022
NARRADO POR CUALQUIER IDIOTA
se calza las botas,
recorre las calles solitarias
y se fuma la tarde
en dos calada.
Luego entra en un café,
un camarero le sirven un par
de dudas con hielo,
mientras pasa el tiempo
montado en patinete eléctrico.
Luego, ya es pasado ayer
y el olvido sigue en sus trece,
olvidándose de todo
y de nada,
mientras que su prima,
la memoria,
recuerda por enésima vez,
que quizás todo sea un cuento
narrado por cualquier idiota.
Dani (otro idiota). 14/12/2022
¡MANDA HUEVOS! (inteligencia dívina)
Doctor Calmar, 12/22
martes, 13 de diciembre de 2022
LA VELOCITAT DE LA LLUM
Paraules, paraules amuntegades
en les butxaques
de l'abric de l'ànima
escriuen poemes;
mentre s'obren pas pels carrers
de les ciutat de les presses,
en el rar laberint
d'aquest món tan virtual
i vulnerable.
Tan bell i tan absurd,
tan misteriós i poetic.
Rostres d'angoixa elèctrica
omplen el metro,
el cuc subterrani
que recorre el ventre de la ciutat
a la recerca d'algún miracle
que superi, a la fi,
la velocitat de la llum.
Dani T. D. 13/12/2022
ESCRIBIR Y VIVIR
Aquellas historias le sacaban de la tendencia rutinaria que con frecuencia se decanta el destino más inmediato. En una de esas historias fue un vagabundo con dinero. Dinero que encontró un día en una maleta de cartón abandonada en un parque. Ese dinero le permitió viajar y vivir en hoteles de dos estrellas por todo el mundo. Le permitió también vivir de la escritura y redactar los libros que tenía en la cabeza.
Escribir y vivir eran, para él, prácticamente lo mismo. Cuando escribía vivía, y cuando vivía iba escribiendo mentalmente.
Escribía sobre lo que vivía. Y también lo que soñaba. Ya que los sueños son vivencias. Y a su vez las vivencias son sueños.
Su vida se alimentaba de lo escribía y lo que leía. Ya que leer es una forma de escribir. Y a su vez, leer, es una manera de escribir.
Era vagabundo porque le gustaba serlo. Iban de un sitio a otro andando, en avió, en tren, en autobús, en taxi, en metro, en bici... De hecho la vida, para él, era un viaje. Un viaje hacia otra vida, otro mundo... tal vez a la nada más absoluta.
Pero en el fondo ¿qué es la nada? Tal vez la esencia de todo. Porque a lo mejor sin la nada no seriamos nada.
Esta paradoja era la que le permitía ir de un sitio a otro. Ya sea escribiendo, viviendo o leyendo. O incluso muriendo, que también.
Ahora, si me disculpan, es que ya viene mi avió hacia Calcuta.
Una vez allí ya les enviaré un cuento o un reportaje.
Hasta entonces pues.
Dani T. D. 13/12/2022
LLENOS DE PREGUNTAS
recorren las calles
laberínticas
de esta vida tan programada
como misteriosa.
Entre el azar y el deseo,
criaturas de los dioses
entre las sombras reflejadas
en los espejo fugaces del universo.
Caras de miedo que maquillan
el propio disimulo
para aparentar que la cosa va
como se espera.
Máscaras de carne y sangre
bailan al compás de los latidos
del destino más mortal y fugaz
en este escenario de cartón piedra.
Dani T. D. 13/12/2022
domingo, 11 de diciembre de 2022
D'UN MATEIX COSMOS
Tens tot un món interior,
mil vides que bateguen
dins teu.
Tanca els ulls i encen la llum,
viatja lluny sense moure't
del lloc.
Tens tot un món interior
per explorar, per viure.
Per compartir amb el món exterior,
amb els altres, amb la gent que estimes,
i la que desconeixes.....
Tens tot un univers dins teu,
vesteix-te d'aventurer i explora'l,
no perdis ni un sol instant.
Viu des del teu cor, des
dels teus pulmons, des dels teus dits,
des del teu sonor silenci
des de les parpelles...
Tens tot un món interior
tan real o més
que el món exterior.
Un món per gaudir, per caminar, des d'on estimar.
Un univers per compartir amb altres universos....
amb altres galàxies.
Dins i fora,
fora i dins.
tot forma part d'un mateix cosmos.
Fora i dins,
dins i fora
¿quina diferÈncia hi ha?
Dani T. D. 17/12/2022
DARRER MES DE L'ANY
Darrer mes de l'any. Caldrà fer balanç de l'any. O no, ja que el temps és relatiu, i un pot fer balanç quan vulgui. Sense anar més lluny, el dia del seu aniversari. O millor, el dia dels inocents.
Diuen els savis que el temps no existeix, que és un artifici de la ment. Una dada més per mesura la prima de risc, entre altres coses. El que existeix és l'espai i el movimemnt dels diferents cossos. O per ser més precissos: la massa dels cossos determina la velocitat d'aquests respecte a la relació que s'estableix entre els diferents cossos. I d'aquí es desprén l'energia i la materia. Dos conceptes tan diferents que, en el fons, no deixen de ser la mateixa cosa. La materia és energia concentrada i l'energia, materia alliberada.
Però deixem aquest tema complex per un altra estona, doncs volia reflexionar sobre aquest dies.
S'apropen dades especials. Depén com es miri, ja que cada dia és un dia (o pot ser un dia) especial.
S'omplen els carrers de llums. Els centres comercials i els establiments obren als caps de setmana. Es compren regals. Es compren els aliments que determinaran els diferents àpats nadalencs.
No seria un bon moment per fer una profunda reflexió? El que vull dir és que estem en una societat consumista, potser massa consumista i tot.
Potser seria l'hora de donar-li la volta. Aprofitar aquest dies per ser més austers, més humils, més humans. I més en aquest temps on les matèries primeres comencen a afaltar, on el plàstic ja ofega els mars.
Al cap i a la fi, no es necessita tan per viure. Encara que vivim dins d'una societat on fins i tot tenir el mínim, es a dir una casa, menjar i un sou, ja es demanar massa.
No sé. Son preguntes que em faig i les escric per tractar d'entendre alguna cosa, i de pas ordenar els pensaments.
Dani T. D. 11/12/2022
sábado, 10 de diciembre de 2022
QUÈ PENSO DE TOT PLEGAT
Presses ansioses, capricis precipitats, resultats immediants...
On queda la sortida?
Vivim en un temps massa ràpids. No hi ha temps que perdre, tot sembla una cursa per arribar el primer.
La vida s'ha contaminat. La vida ja s'ha convertit finalment en un producte més, un producte envasat al buit que s'hagi de consumir el més ràpid possible.. El que importa és fer, fer, fer. I consumir, consumir, consimir fins el darrer alé.
Però que hi ha de sentir? D'èsser? De gaudir pel simple fet d'estar viu. De somniar despert? De badar?
Potser s'està massa pendent de la tecnologia, de les xarxes socials, de nosaltres mateixos i al mateix temps de res en concret.
Jo què sé. Son preguntes que em faig. Preguntes i reflexions que ara les escric per esbrinar que penso de tot plegat.
Dani T. D. 10/12/2022
viernes, 9 de diciembre de 2022
UNA RODA
anar cap endavant
és avançar,
no sempre el futur
és el que passarà demà.
A vegades atura-se
és imprescindibles
per seguir caminant
cap on es desitja.
No sempre guanyar
és favorable,
al cap i a la fi
tot i res és una roda.
Dani T. D. 9/12/2022
EL PRIMER I EL DARRER
Detenir el temps. Fer les coses sense presses. Badar i sortir del calendari.
Fer les coses en calma. No hi ha pressa. El temps és relatiu, el temps no existeix.
Viure pel goig de viure. No demanar massa, no demanar quasi res.
Donar gràcies a la llum, al sol, a la lluna, al somni.
Llaurar el món interior, l'alegria interior, la serenor interior.
Aprofitar per desprofitar les hores, els dies, les nits, els anys. Escoltar al nen que hi ha dins per créixer sense por i amb més confiança.
I alimentar el déu que es troba en l'interior de l'ànima de cadascú.
I viure cada dia com si fos el primer i el darrer.
I quan a la fi arribi la mort, riure com mai s'ha rigut.
Dani T. D. 9/12/2021
jueves, 8 de diciembre de 2022
HORES DE LLUNA
que pentinen la tarda,
hores de lluna
entre els teus llavis de foc.
Hores de llum
des de dins cap enfora,
hores de màgia des
de cada batec mortal.
Dani T. D. 8/12/2022
miércoles, 7 de diciembre de 2022
SALTAR AL VACÍO
con la piel cambiada,
pero con una alegría
inesperada.
Te recuerdo
en otra vida,
cuando era viejo
y el deseo
cada dos por tres
caducaba.
Pero ahora
es otra cosa:
yo soy más yo
y nadie a la vez.
No sé si
me entiendes,
pero qué más da...
si total
vivir es saltar
al vacío.
Dani T. D. 7/12/2022
martes, 6 de diciembre de 2022
EL NUEVO (des)ORDEN MUNDIAL
El nuevo orden mundial me lo dicta Dios a través de mis ¡¡cojones FASCISTOIDES!! (Ahora si que nos vamos tod@s a tomar por saco) Adolf Tr...
-
Dies de vapor, dies de boira, dies plens de paraules. Paraules plenes d'intensitat amb una llum fugissera que agonitza just quan la ...
-
¡¡Gracias a Dios, me no me gustan estas consumistas, idiotas y horteras fiestas navideñas!! Diari secret, 12/2024
-
Sense respecte no hi ha llibertat, i sense llibertat tot sistema és un despropòsit. Per no dir un estat repressiu. Dani T. D....